Чому папір є "вбивцею" електронних додатків | dreamarium

Чому папір є “вбивцею” електронних додатків

3 легких способа повысить уровень собственного счастья
2017-03-13

Чому папір є "вбивцею" електронних додатків

Наразі наше життя суцільно охоплене електронними додатками, проте  помітно відчувається, що багато хто сумує за простішими, менш технологічними часами.

Кожного січня Анжела Цеберано розписує свої цілі на 12 місяців вперед. Та щонеділі ввечері вона планує і організовує свій наступний тиждень. Але замість того, щоб скористатися електронними таблицями і новітніми додатками для смартфонів, засновниця фірми зі зв’язків з громадськістю Flourish PR, розташованої у Мельбурні в Австралії,  бере до рук блокнот – такий собі звичайний олдскульний щоденник, а також кольорові ручки і стопку журналів. З їх допомогою вона влаштовує собі мозковий штурм, складає списки і створює дошку візуалізації.

Цеберано – хто завгодно, але точно не технофоб. Вона із гаджетами та соцмережами – на “ти”, її фірма широко представлена як у традиційних, так і у нових медіа, у Австралії та Сан-Франциско, де знаходяться офіси деяких з її клієнтів – власників стартапів.  Просто для виконання деяких завдань їй зручніше використовувати прості паперові блокноти, сторінки яких можна відчути на дотик.

“Іноді мені просто хочеться втекти від усіх цих технологій і сісти десь у тихому місці з ручкою та папером,”- говорить вона. “Є так багато корисних додатків, проте я відчуваю, що жоден з них не дає мені всього того, що мені потрібно. Я багато разів пробувала користуватися ними, складала всі ці списки поточних справ, розставляла пріоритети або влаштовувала мозковий штурм, використовуючи безліч різних додатків…  Але, коли я тримаю в руках ручку і папір, або коли використовую мій старомодний щоденник, мені це зручніше, я ніби краще володію ситуацією. Я завжди можу знову дістати і відкрити його. Я можу зосередитися “.

І вона така не одна. Якщо продивитись соціальні медіа, одразу можна помітити поступове повернення до скромних у своїй чарівності канцелярських товарів та написів від руки. Багато людей використовують скоропис і розфарбовування, які допомагають організувати своє життя або досягти поставлених цілей – чи то є фітнес, чи фінанси, чи швидкий кар’єрний зріст. І, незважаючи на поширення електронних додатків, ідеї “повернення до основ” завоювали популярність в Інтернеті.

Трохи наукових фактів

Наука виявляє, що такі процеси відбуваються неспроста. Хоча технології, безумовно, полегшують і покращують виконання певних завдань, цифрове перевантаження є реальною і зростаючою проблемою. 2010 року в Університеті Каліфорнії в Сан-Дієго було проведене дослідження, яке виявило, що зараз ми отримуємо майже в три рази більше інформації, ніж у 1960-ті роки. Доповідь британського медіарегулятора Ofcom  свідчить, що 60% з нас вважають себе залежними від електронних пристроїв, причому третина з нас щодня витрачають на те, щоб бути онлайн, значно більше часу, ніж нам би того хотілося. Тож, чи не забагато ми витрачаємо сил та часу на нав’язливі екрани? Можливо. Наприклад, багато досліджень доводять, що мультизадачність є для нас недоброю і робить наш мозок більш розсіяним.

Інші дослідження показують, що ручка і папір мають перевагу над клавіатурою. Дослідження Прінстонського університету і Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі, опубліковане в 2014 році, показало, що звичайна ручка є дійсно могутнішою, ніж клавіатура. В результаті трьох досліджень виявилось, що студенти, які робили замітки на ноутбуках, значно гірше розумілися з концептуальних питань, ніж студенти, які записували від руки. Останні більш глибоко зрозуміли матеріал і більше запам’ятали, тому що повинні були подумки обробляти інформацію, а не просто дослівно її вводити. І ще одне дослідження, опубліковане в журналі прикладної когнітивної психології, показали, що люди, які роблять замальовки, можуть краще запам’ятовувати нецікаву суху інформацію.

Беремо і записуємо

Звичайно, концепція постановки цілей без використання технологій взагалі – стара, як світ. Саме у цей спосіб у ті старовинні часи “ще до інтернету” люди взагалі щось робили.

Та наразі різниця в тому, що до традиційних методів ведення записів повертаються зокрема ті, хто добре “дружать”з цифровими технологіями.  Багато з них є успішними блогерами, працюють в галузі технологій, або є експертами в сфері нових медіа. І, як повідомляють компанії-виробники блокнотів,  саме ця остання тенденція допомогла знову зробити таке місце як магазин канцтоварів популярним, а також збільшити продажі блокнотів Moleskine та Leuchtturm1917. Так, за словами Марка Цеслінскі, президента Moleskine в Америці, продажі цих блокнотів зростали вдвічі щороку впродовж останніх чотирьох років. А менеджер з маркетингу Leuchtturm1917 Річард Берньє говорить, що в червні 2016 року продажі стрімко пішли вгору, в чималому ступені завдяки популярності системи швидких записів (“bullet journaling”) –  популярної серед інтернет-спільноти форми для ведення списків справ.

map your progress

Нова самосвідомість

Отже, завдяки чому прості звичні інструменти – наприклад, органайзер – лишаються для нас такими привабливими навіть у той час, коли до наших послуг удосталь технологій, спеціально розроблених для того, щоб підвищувати продуктивність та ефективність?

Почнемо з того, що у блокнота ніколи не сяде батарея та не замерзне екран на півшляху до завершення виконання завдання. Ви не зможете випадково видалити що-небудь.  Блокнот не буде дзвонити, або “маякувати”,  або приставати до вас із черговими повідомленнями з електронної пошти чи  з соцмереж. І ви можете робити скетчі, малювати діаграми або ескізи – адже іноді малюнок вартий тисячі слів, – які не так легко зробити на смартфоні.

Для Емі Джонс, яка розробила Map Your Progress  – Мапу вашого прогресу, що допомагає творчо відстежувати досягнення мети, саме така візуалізація стала стимулом погасити борг у $26000. Натхненна наочними посібниками, що використовувала її мати, яка працювала в сфері продажів, Джонс створила величезне полотно із малюнком з невеличких спіралей, кожна з яких уособлювала собою $100, і повісила його на стіну. Кожен раз, щойно вона виплатила цю суму, Джонс, яка живе в Сан-Дієго в США, розфарбовувала одну зі спіралей яскравим кольором. В результаті вона заплатила свій борг вдвічі швидше, ніж очікувала, ще й створила вражаючий твір мистецтва.

“Я була здивована тим, наскільки ефективним це було,  і яким задоволенням було зафарбовувати цей малюнок,” – говорить Джонс. “Кожна з цих розфарбованих спіралей нагадувала мені мої успіхи, і я могла бачити прогрес, який квітне яскравими кольорами на моїй стіні. І це спонукало мене приймати різні рішення, більш активно, навіть агресивно намагатись погасити борг, ніж я б це робила в іншому випадку”.

Після посту про її успіх на Facebook ідея зажила власним життям. Емі Джонс почала продавати свої проекти, відомі як Мапи прогресу, онлайн в 2015 році для клієнтів навіть з таких віддалених країн, як Австралія, допомагаючи їм зосереджуватись на бажаних цілях – таких, як сплата боргу, втрата ваги або підготовка до марафону.

“Це такий собі наче невеличкий обряд.  Люди дійсно захоплюються цим. Зафарбовуючи кожен наступний елемент мапи, людина відчуває свій рух уперед. Це стає чимось більшим, ніж просте натискання пальцем  у додатку, або заповнення клітинки електронної таблиці. Це – уособлення досвіду”.

Аналогічним чином, в Нью-Йорку дизайнер цифрових продуктів Райдер Керролл розробив для власних потреб Bullet Journal – метод створення заміток і списку рішень. “Те, що ви бачите зараз, є кульмінацією цілого життя, впродовж якого я намагався вирішити свої власні організаційні проблеми,” – говорить він. “Проблема в тому, що ми не можемо сконцентрувати увагу. Особливо, якщо звертати увагу необхідно одночасно на багато речей. Отже, я винайшов спосіб, як за допомогою коротких записів організовувати інформацію ефективно”.

За словами Райдера, bullet journal був розроблений таким чином, щоб використовувати його у будь-якій варіації – для малюнків, написів, планування і взагалі будь-чого іншого.

“Бажано забруднити руки”

Виявляється, щоб бути інноваційним і творчим, іноді треба “забруднити руки”, але саме цього відчуття не вистачає при використанні технологій та пристроїв, каже Арвінд Малхотра, професор в Kenan-Flagler Business School  УніверситетуПівнічної Кароліни.

“Дослідження також показали, що тактильні чуттєві сприйняття, як правило, стимулюють частини мозку, пов’язані з творчістю. А отже, кожен дотик, почуття і відчуття, пережиті підчас створення чогось фізичного, також мають багато спільного з творчістю”, говорить він.

“Мої власні дослідження показують, що навіть в епоху цифрових технологій, інноваційне мислення з’являється, якщо цифрові рішення доповнити фізичними діями,” говорить Малхотра. Саме з цієї причини багато технологічних компаній люблять застосовувати прості білі дошки, говорить він.

“Майже 80% досліджуваних мною офісів компаній, які дуже творчо підходять до створення своєї продукції, використовують дошки,” говорить він. “Цікаво те, що майже у всіх високотехнологічних компаніях, які розробляють цифрове обладнання і програмне забезпечення, дошки, як і раніше, є основним засобом для стимулювання творчості та співпраці.”

Повернення до основ

Паперовий блокнот, тижневик   або записна книжка дають можливість створити свою власну систему записів.

За словами Цеберано, можна цілком поринути у технології, але діяти при цьому можна буде лише в рамках запропонованих умов.  “Я не використовую електронні додатки, тому що вони не мають той формат, що підходить саме для мене. Просто мій розум працює у інший спосіб”, говорить вона. “Тож, коли я сиджу із папером і ручкою, я записую все у відповідності з тим, як це організовано в моїй голові, але, ймовірно, моя система не буде працювати так само добре для когось іншого”.

На її думку, люди, які обирають  сьогодні паперові записники, намагаються повернути право власності на той час, що у них є, а також можливість контролювати інформацію, яку вони отримують, у зручний спосіб .

Путінцева Таня

За матеріалами BBC

Путінцева Таня

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш подарунок 50 гривень!
Підпишіться на новини та отримайте 50 грн на покупку в інтернет-магазині! Купон на знижку Ви отримаєте електронною поштою, тож вкажіть, будь-ласка, Вашу e-mail адресу правильно.