Автор статті – Арт Маркман, кандидат наук, професор психології та маркетингу в Університеті Техасу – влучно і зрозуміло пояснює, як наші списки справ працюють на нас.
Довгий час я ігнорував ведення списку справ. Я надавав перевагу гнучкості і думав, що якщо буду вести список, то стану постійно прив’язаним до визначеного набору задач. З часом я змінив свою думку.
Чим більше моє життя було зайняте роботою, тим більше мені був необхідний якийсь план дій. Незабаром я почав додавати деякі з задач в свій тижневий календар. Іншими словами, я був вимушений почати планувати. Дивлячись назад, можу сказати, що це було не так і складно. По факту, існує як мінімум три психологічних переваги складання простого списку найважливіших задач, не залежно від того, виконуєте ви їх чи ні.
Записування спрощує роботу вашої пам’яті.
Ведення списку задач можна порівняти з тим, як ми робимо замітки під час читання або прослуховування лекцій. Коли ви робите замітки, то фільтруєте інформацію, обробляєте її і записуєте. Багато досліджень підтверджують, що конспектування допомагає нам виділяти з інформації, яку ми чуємо і бачимо, лише важливе, і таким чином запам’ятовувати її краще, ніж просто прослуховуючи чи читаючи.
Аналогічно сприймається мозком і складання списку справ. Навіть якщо ви спочатку витрачаєте час на обдумування задач, що потребують виконання, сам запис цих дій і розстановка пріорітетів змушує вас працювати більше. І саме це має значення. Ваш мозок вирішує, яку кількість інформації залишити “на потім”, враховуючи скільки уваги ви їй приділяєте, тому чим більше ви подумки обробляєте частки інформації, тим краще ви її запам’ятовуєте. Саме через це іноді так неймовірно легко згадати, що знаходиться в вашому списку справ, навіть не заглядаючи в нього.
Планування перетворює абстрактні задачі на реальну роботу.
Для багатьох людей складність роботи полягає не в тому, щоб бути зайнятим година за годиною і день за днем, а в тому, щоб втілювати в життя глобальні проекти для реалізації задач. Часто це – загальні, абстрактні цілі, яких ви намагаєтеся досягти через тижні або місяці. Однак їх важко дістатися, не розділяючи на послідовність чітких дій, які ви можете виконувати на щоденній, щотижневій або щомісячній основі.
Давайте уявимо, що ви намагаєтеся написати книгу. Ви не можете зробити цього не витративши час спочатку на дослідження, потім на написання і, в кінці кінців, на редагування. Якщо всі ці дії розбити на підзадачі, що будуть вести вас до досягнення більшої і більш абстрактної цілі, то це допоможе вам закінчити рукопис, яким ви зможете пишатися.
В ході виконання цих маленьких задач, будуть часто виникати і інші кроки, які ви від самого початку не планували. Вони не очевидні до тих пір, поки ви не подумаєте про все, що необхідно для досягнення великої цілі. Тому навіть якщо ваш план змінюється в процесі роботи, процес роздумів над майбутніми кроками допоможе вам справитися з задачами, що на вас чекають.
Це допоможе уникнути завалу.
Списки задач можуть залишатися невиконаними по багатьом причинам. На робочому місці може бути як багато відволікаючих факторів, так і просто непередбачуваних подій. Електронна пошта і мессенджери можуть серйозно відволікати від роботи, і це не говорячи вже про зустрічі і наради.
Але як тільки ви записуєте задачі, то повинні почати діяти, звільнивши місце в своєму розкладі для конкретних завдань. Цей розклад допоможе вам боротися з напливом постійних відволікаючих моментів. Це переключає ваш мозок з режиму реагування і змушує мислити на перспективу. Плануйте справи на декілька тижнів вперед, поки гнучкість вашого розкладу дозволяє це зробити. Знаходьте час для завдань, критично важливих для досягнення довгострокових цілей.
Ви також можете виявити, що у вас починає закінчуватися місце в записнику – і це нормально. Це добрий знак – ви завантажені іншими, менш важливими задачами, які оточують ваші найважливіші робочі процеси. І це важко зрозуміти, доки ви не почнете керувати своїм розкладом.
Якщо ви самі контролюєте свій розклад, то, можливо, прийшов час розставити пріорітети заново. Якщо ваш розклад контролює хтось інший, то підіймайте цю проблему при кожній слушній нагоді і старайтеся змінити ситуацію. Визначте ключові цілі, яких хочете досягти, і позначте, як мало часу у вас є на їх виконання. Можливо, вам необхідно делегувати задачі і звільнити час.
Тим не менше, ви не можете зробити все це без попереднього складання списку справ. Навіть якщо ваша робота погано організована, а деякі аспекти часто випадають з поля зору, вам все одно вдасться вийти зі звичного плину подій. Таким чином, ви зможете прораховувати наперед і виявляти всі фактори, яких не могли бачити раніше. В довгостроковій перспективі це може бути важливіше, ніж виконання окремої задачі в короткі строки.
Залиште відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.