Зробити все або трекер звичок

Аналог чи діджитал: що обрати для навчання?

04 Вересня, 2018 / Категорія: Планування,Саморозвиток

Ми живемо в епоху, коли нас оточують тисячі гаджетів і мільйони застосунків. Середній вік покоління, який ще пам’ятає життя без мережі 30 років, а діти фактично народжуються з телефонами в руках. Звичайно, сфера діджитал значно полегшує наше життя і ми б ніколи не досягли такого рівня розвитку цивілізації без неї. І цілком закономірно, що молодь надає перевагу використанню гаджетів, коли мова йде про навчання. На перший погляд це простіше, швидше і ефективніше. Але, як і в будь-якого іншого явище, тут є зворотній бік, і він дуже і дуже невтішний.

Коли ми користуємося пристроєм з екраном, відбувається гіперстимуляція зони мозку, що розшифровує візуальні образи. Це, по-перше, призводить до перевтомлення цієї зони, а, по-друге, до недостимуляції інших зон. Таким чином, частина вашого мозку перевантажена, а інші починають деградувати. Розсіяність, погана пам’ять, невміння концентруватися, неможливість виконати елементарних логічних чи розрахункових прикладів – ось основні симптоми так званого “цифрового Альцгеймеру” – явища, що стрімко прогресує.

Так як нова хвороба перш за все вражає молоде покоління, вчені в різних країнах постійно проводять тести серед студентів, де одній групі пропонують навчатися виключно за допомогою гаджетів, а іншій за старим зразком – зі звичайним зошитом та ручкою. І хоч виключити “цифру” на сто відсотків не вдається, адже сила силенна матеріалів знаходиться в інтернет, комунікацію легше вести за допомогою мессенджерів, а великий за обсягом реферат все-таки легше надрукувати, група студентів, що вели записи і виконували завдання від руки демонстрували значно кращі результати.

То чому ж не зважаючи на очевидні переваги діджитал, аналогове навчання має таку ефективність? Що ж, є декілька основних причин.

 1. Коли ви щось записуєте, ваш мозок вже здійснює первинну обробку інформації. Ви ділите почуте на важливе і неважливе, використовуєте скорочення, систематизацію, хтось навіть веде записи у певному стилі. Отже, ви звертаєте більше уваги на почуте.

 2. Під час письма задіюється спеціальна зона мозку, яка вмикає асоціативне мислення, а воно, в свою чергу, є основою запам’ятовування. Коли ви пишете, то створюєте нові образи, а мозок вибудовує нові зв’язки. З тієї ж причини друковані книжки мають більший успіх за електронні. Коли ви тримаєте у руках книжку, у вас виникає безліч асоціацій з кольорами, положенням тексту на сторінці, шрифром, іллюстраціями. Однотипні pdf-файли ніколи не дадуть такого ж ефекту.

 3. Гаджет завжди виконує частину роботи за вас. Для цього його, власне, і винайшли. Але це не завжди йде на користь. Коли ви самостійно здійснили певний алгоритм дій, навіть таких не значних, як вибір кольору ручки чи аркушу, на якому будете писати, ваш мозок сприймає дану дію як важливу і більше концентрується. Це стає основою для здобуття нових знань і розвитку.

 4. Тактильні відчуття сприяють розвитку творчості і креативності. Коли ви пишете або читаєте з паперового носія, у вас виникає маса відчуттів. Яким був папір, як писала ручка, переплетення, зручність, розмір – це лише частина того, що ми сприймаємо тактильно. Задіюються різні рецептори, різні мозкові зони і в нас в голові створюється цікавий мікс, що якраз і здатен породити нові, нестандартні рішення.

 5. Ну і в блокноту чи книжки ніколи не сяде батарейка.

Перед людством стоїть дуже серйозний виклик. Ми маємо знаходити баланс між реальним та цифровим. І почати з навчання – чудова ідея!

X
+
Кошик порожній
0