Ви придбали новий записник, підточили олівці з тим, щоб записати нові цілі, стати більш продуктивними та організованими!
Іноді це звучить легше, ніж є насправді. Отже, ми хотіли б поділитися шістьма способами, які допоможуть вам досягти більшого результату та відчувати себе більш продуктивним завдяки різним перевіреним методам – адже не усім вони однаково підходять і кожен обирає свій.
- Метод Bullet Journal
В сьогоднішньому шаленому ритмі життя багато хто з нас прагне виробити методи, які допоможуть нам почуватися більш організованими та краще контролювати своє життя протягом усього року.
Один такий метод самоорганізації був розроблений Нью-Йоркським арт-директором Райдером Кероллом. По суті, він взяв чистий записник і перетворив його на щось середнє між щоденником, списком справ, списком важливих завдань і навіть засобом визначення пріоритетів. Основою системи швидких записів є використання коротких позначень у поєднанні із маркерами. Кожен елемент маркованого списку має бути представлений коротким змістовним реченням. Саме маркери допомагають організувати ваші записи, розділяючи їх на три категорії: завдання, події та замітки. Він називає це «аналоговою системою записів для цифрового століття». Метод bullet journal став дуже популярним в останні роки!
- Метод Айві Лі (шість найбільш важливих речей)
Мова йде про визначення пріоритетів за допомогою методу Айві Лі. Звучить просто, чи не так? Ось основні пункти:
- Запишіть шість найбільш важливих речей, які потрібно завершити завтра.
- Запишіть ці пункти у порядку пріоритетності.
- Працюйте над своїм першим пунктом, поки не виконаєте його. Потім переходьте до наступного.
- У кінці дня, перенесіть невиконані пункти у новий список завдань на наступний день.
- Перечитайте їх.
Цей метод ефективний, тому що він простий, завдяки йому ви встановлюєте конкретні цілі, вам легше приступити до справ і ви виконуєте завдання поступово, одне за одним.
Це чудовий спосіб, тому що записавши пріоритетні завдання звечора (або перед тим, як вийти з роботи), ви зможете без зволікань приступити до них з самого ранку.
Важливо також зосередитися на одній задачі, тоді ви зможете відключитися від зовнішніх відволікаючих факторів: електронних листів та повідомлень соціальних мереж, телефонних дзвінків, колег, які хочуть поспілкуватися з вами тощо. І навіть якщо такі відволікаючі фактори трапляться, ви будете зосереджені на одному завданні, що дозволить вам видко повернутися до його виконання та не збитися з курсу.
- Метод Ейзенхауера (вирішити, який з)
34-й Президент Сполучених Штатів Дуайт Ейзенхауер був відомим своєю високою продуктивністю у роботі завдяки використанню стратегії, яка тепер називається методом Ейзенхауера: простий інструмент прийняття рішень, відповідно до якого ваші завдання та дії розподіляються в залежності від чотирьох можливостей:
- Термінові та важливі (завдання, які вам потрібно виконати негайно).
- Важливі, але нетермінові (завдання, які ви плануєте виконати пізніше).
- Термінові, але неважливі (завдання, які ви делегуєте комусь іншому).
- Нетермінові і неважливі (завдання, які ви викреслюєте).
Цю матрицю можна використовувати для досягнення високої продуктивності під час виконання значних проектів (наприклад, що я маю виконати протягом тижня?) та менших щоденних планів (наприклад, що мені потрібно зробити сьогодні?).
- Метод нотаток
Це один із методів, який ви можете зробити більш цікавим! Просто візьміть ручку та аркуш для нотаток або стікер, і на кожному з них запишіть по одному завданню.
На цьому етапі не потрібно турбуватися про пріоритетність, просто запишіть їх! Далі розкладіть усі нотатки та визначте порядок їх виконання – це можна зробити кількома способами: за пріоритетністю або за проектом, або ж розділіть їх на менші групи та призначте певний день тижня на їх виконання.
Ми впевнені, що ви отримаєте задоволення, коли усі завдання будуть виконані і папірці полетять у смітник!
- Метод дії
Метод дії Behance – це методологія продуктивності, націлена на творчих професіоналів, які прагнули поєднати ефективність та дизайн.
Метод починається з простої передумови: все що ми робимо – це проект. Кожен проект може бути розбитий на три складові: дії, посилання та ідеї «на потім».
Як використовувати Метод дії:
- Дії по утриманню ідеї: під час мозкового штурму/зустрічі чи у ході роботи, ідеї можуть прийти та піти, якщо вони не будуть записані як кроки до дій.
- Робіть посилання: пам’ятки, ескізи, нотатки, протоколи зустрічей, поточних дискусій, до яких ви, можливо, захочете повернутися пізніше.
- Спробуйте робити список «на потім»: записуйте в нього ідеї, які можуть колись стати діями.
Незалежно від того, чи це ідеї на майбутнє, або для виконання у короткостроковій перспективі, запишіть їх у список «на потім» і можете поки забути про них.
Метод дії Behance розроблений для того, щоб ви могли зосередитися на діях та щоб допомогти вам жити і працювати з розумінням ваших дій, що робить його ідеальним союзом між креативністю та продуктивністю.
- Принцип Парето
Це цікавий принцип, який, як стверджують, бере свій початок ще в 1790-х роках і він відповідає правилу 80/20. Принцип стверджує, що приблизно 80% досягнень є результатом 20% зусиль.
Виходячи з цього принципу, Harvard Business Review рекомендує наступний простий список дій:
- Перед тим, як вийти з офісу, запишіть шість пріоритетів на завтра на самоклеючому стікері.
- Викресліть нижніх п’ять.
- Запишіть свій найважливіший пріоритет на стікері і помістіть його на свій комп’ютер.
- Заплануйте 90-хвилинне вікно, щоб попрацювати над своїм найважливішим пріоритетом – бажано, щоб це була перша річ в списку справ на день.
- Щоразу, коли ви матимете намір перевірити електронну пошту, Facebook, Twitter тощо, запишіть, що ви збираєтеся зробити.
Це дасть вам можливість повернутись до поставленої задачі та сприятиме дотриманню встановлених термінів і ви швидко відмітите ці завдання як виконані![/vc_column_text]